Filtros : "Drews, Ricardo" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Journal of Physical Activity and Health. Unidade: EEFE

    Subjects: ENVELHECIMENTO, ATIVIDADE FÍSICA, SISTEMA CARDIOVASCULAR, TESTES PSICOLÓGICOS, IDOSOS, MULHERES

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DACA, Timóteo et al. Biopsychosocial Effects of a Conventional Exercise Program and Culturally Relevant Activities in Older Women From Mozambique. Journal of Physical Activity and Health, v. 21, n. 1, p. 51-58, 2024Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1123/jpah.2022-0601. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Daca, T., Prista, A., Farinatti, P., Pacheco, M. M., Drews, R., Manyanga, T., et al. (2024). Biopsychosocial Effects of a Conventional Exercise Program and Culturally Relevant Activities in Older Women From Mozambique. Journal of Physical Activity and Health, 21( 1), 51-58. doi:10.1123/jpah.2022-0601
    • NLM

      Daca T, Prista A, Farinatti P, Pacheco MM, Drews R, Manyanga T, Damasceno A, Tani G. Biopsychosocial Effects of a Conventional Exercise Program and Culturally Relevant Activities in Older Women From Mozambique [Internet]. Journal of Physical Activity and Health. 2024 ; 21( 1): 51-58.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1123/jpah.2022-0601
    • Vancouver

      Daca T, Prista A, Farinatti P, Pacheco MM, Drews R, Manyanga T, Damasceno A, Tani G. Biopsychosocial Effects of a Conventional Exercise Program and Culturally Relevant Activities in Older Women From Mozambique [Internet]. Journal of Physical Activity and Health. 2024 ; 21( 1): 51-58.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1123/jpah.2022-0601
  • Source: International Journal of Sports Science & Coaching. Unidade: EEFE

    Subjects: JOGOS, FUTEBOL, ANÁLISE DE CONGLOMERADOS, DESEMPENHO ESPORTIVO, JOVENS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CLAVIJO, Fabian Alberto Romero et al. Identification of football teams styles of play by cluster analysis. International Journal of Sports Science & Coaching, v. 63, n. 12, p. 1301-1308, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1177/17479541231186796. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Clavijo, F. A. R., Drews, R., Denardi, R. A., Travassos, B., & Corrêa, U. C. (2023). Identification of football teams styles of play by cluster analysis. International Journal of Sports Science & Coaching, 63( 12), 1301-1308. doi:10.1177/17479541231186796
    • NLM

      Clavijo FAR, Drews R, Denardi RA, Travassos B, Corrêa UC. Identification of football teams styles of play by cluster analysis [Internet]. International Journal of Sports Science & Coaching. 2023 ; 63( 12): 1301-1308.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/17479541231186796
    • Vancouver

      Clavijo FAR, Drews R, Denardi RA, Travassos B, Corrêa UC. Identification of football teams styles of play by cluster analysis [Internet]. International Journal of Sports Science & Coaching. 2023 ; 63( 12): 1301-1308.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1177/17479541231186796
  • Source: Experimental Brain Research. Unidade: EEFE

    Subjects: OBESIDADE, HABILIDADES MOTORAS, APRENDIZAGEM PERCEPTOMOTORA, APRENDIZAGEM MOTORA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      REFINETTI, Fernanda Mottin et al. Obesity impairs performing and learning a timing perception task regardless of the body position. Experimental Brain Research, v. 239, p. 351-361, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1007/s00221-020-06004-5. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Refinetti, F. M., Drews, R., Corrêa, U. C., & Bastos Flavio Henrique,. (2021). Obesity impairs performing and learning a timing perception task regardless of the body position. Experimental Brain Research, 239, 351-361. doi:10.1007/s00221-020-06004-5
    • NLM

      Refinetti FM, Drews R, Corrêa UC, Bastos Flavio Henrique. Obesity impairs performing and learning a timing perception task regardless of the body position [Internet]. Experimental Brain Research. 2021 ; 239 351-361.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s00221-020-06004-5
    • Vancouver

      Refinetti FM, Drews R, Corrêa UC, Bastos Flavio Henrique. Obesity impairs performing and learning a timing perception task regardless of the body position [Internet]. Experimental Brain Research. 2021 ; 239 351-361.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1007/s00221-020-06004-5
  • Source: Movimento. Unidade: EEFE

    Subjects: EDUCAÇÃO FÍSICA, PÓS-GRADUAÇÃO, ENSINO SUPERIOR, BOLSA DE ESTUDOS, PRODUÇÃO CIENTÍFICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TANI, Go e DREWS, Ricardo e CORRÊA, Umberto Cesar. Análise das publicações de livros e capítulos de livro dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPq da área de Educação Física. Movimento, v. 27, p. 15, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.22456/1982-8918.112187. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Tani, G., Drews, R., & Corrêa, U. C. (2021). Análise das publicações de livros e capítulos de livro dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPq da área de Educação Física. Movimento, 27, 15. doi:10.22456/1982-8918.112187
    • NLM

      Tani G, Drews R, Corrêa UC. Análise das publicações de livros e capítulos de livro dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPq da área de Educação Física [Internet]. Movimento. 2021 ; 27 15.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.22456/1982-8918.112187
    • Vancouver

      Tani G, Drews R, Corrêa UC. Análise das publicações de livros e capítulos de livro dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPq da área de Educação Física [Internet]. Movimento. 2021 ; 27 15.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.22456/1982-8918.112187
  • Source: Psychology of Sport and Exercise. Unidade: EEFE

    Subjects: HABILIDADES MOTORAS, MOTIVAÇÃO, APRENDIZAGEM MOTORA, FEEDBACK

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo et al. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results. Psychology of Sport and Exercise, v. 55, 2021Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Drews, R., Pacheco, M. M., Bastos Flavio Henrique,, & Tani, G. (2021). Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results. Psychology of Sport and Exercise, 55. doi:10.1016/j.psychsport.2021.101950
    • NLM

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results [Internet]. Psychology of Sport and Exercise. 2021 ; 55[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950
    • Vancouver

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Effects of normative feedback on motor learning are dependent on the frequency of knowledge of results [Internet]. Psychology of Sport and Exercise. 2021 ; 55[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1016/j.psychsport.2021.101950
  • Source: Movimento. Unidade: EEFE

    Subjects: EDUCAÇÃO FÍSICA, BOLSA DE ESTUDOS, PÓS-GRADUAÇÃO, PRODUÇÃO CIENTÍFICA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      TANI, Go e DREWS, Ricardo e CORRÊA, Umberto Cesar. Tendências da produção científica dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPQ da área de educação física. Movimento, v. 26, p. 19 , 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.22456/1982-8918.105434. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Tani, G., Drews, R., & Corrêa, U. C. (2020). Tendências da produção científica dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPQ da área de educação física. Movimento, 26, 19 . doi:10.22456/1982-8918.105434
    • NLM

      Tani G, Drews R, Corrêa UC. Tendências da produção científica dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPQ da área de educação física [Internet]. Movimento. 2020 ; 26 19 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.22456/1982-8918.105434
    • Vancouver

      Tani G, Drews R, Corrêa UC. Tendências da produção científica dos bolsistas de produtividade em pesquisa do CNPQ da área de educação física [Internet]. Movimento. 2020 ; 26 19 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.22456/1982-8918.105434
  • Source: European Journal of Human Movement. Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO INTRÍNSECA, PRAZER, EXPECTATIVAS, INFÂNCIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo et al. Positive feedback praising good performance does not alter the learning of an intrinsically motivating task in 10-year-old children. European Journal of Human Movement, v. 45, p. , 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.21134/eurjhm.2020.45.5. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Drews, R., Tani, G., Cardozo, P., & Chiviacowsky, S. (2020). Positive feedback praising good performance does not alter the learning of an intrinsically motivating task in 10-year-old children. European Journal of Human Movement, 45, . doi:10.21134/eurjhm.2020.45.5
    • NLM

      Drews R, Tani G, Cardozo P, Chiviacowsky S. Positive feedback praising good performance does not alter the learning of an intrinsically motivating task in 10-year-old children [Internet]. European Journal of Human Movement. 2020 ; 45 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.21134/eurjhm.2020.45.5
    • Vancouver

      Drews R, Tani G, Cardozo P, Chiviacowsky S. Positive feedback praising good performance does not alter the learning of an intrinsically motivating task in 10-year-old children [Internet]. European Journal of Human Movement. 2020 ; 45 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.21134/eurjhm.2020.45.5
  • Source: Journal of Motor Behavior. Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO, AUTOCONTROLE, INFORMAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo et al. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task. Journal of Motor Behavior, p. 12 , 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Drews, R., Pacheco, M. M., Bastos Flavio Henrique,, & Tani, G. (2020). Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task. Journal of Motor Behavior, 12 . doi:10.1080/00222895.2020.1772711
    • NLM

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task [Internet]. Journal of Motor Behavior. 2020 ; 12 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711
    • Vancouver

      Drews R, Pacheco MM, Bastos Flavio Henrique, Tani G. Knowledge of Results do not Affect Self-Efficacy and Skill Acquisition on an Anticipatory Timing Task [Internet]. Journal of Motor Behavior. 2020 ; 12 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1080/00222895.2020.1772711
  • Source: Kinesiology. Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, POSTURA, ENVELHECIMENTO, HABILIDADES MOTORAS, IDOSOS

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BASTOS, Flavio Henrique et al. Postural control does not affect performing or learning a temporal estimation task in physically active older adults. Kinesiology, v. 51, n. 1, p. 7 , 2019Tradução . . Disponível em: https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/kinesiology/article/view/7383/4668. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Bastos, F. H., Marques-Dahi, M. T. da S. P., Santos, F. G. dos, Drews, R., & Corrêa, U. C. (2019). Postural control does not affect performing or learning a temporal estimation task in physically active older adults. Kinesiology, 51( 1), 7 . Recuperado de https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/kinesiology/article/view/7383/4668
    • NLM

      Bastos FH, Marques-Dahi MT da SP, Santos FG dos, Drews R, Corrêa UC. Postural control does not affect performing or learning a temporal estimation task in physically active older adults [Internet]. Kinesiology. 2019 ; 51( 1): 7 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/kinesiology/article/view/7383/4668
    • Vancouver

      Bastos FH, Marques-Dahi MT da SP, Santos FG dos, Drews R, Corrêa UC. Postural control does not affect performing or learning a temporal estimation task in physically active older adults [Internet]. Kinesiology. 2019 ; 51( 1): 7 .[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/kinesiology/article/view/7383/4668
  • Source: Kinesiology. Unidade: EEFE

    Subjects: CONTROLE MOTOR, EQUILÍBRIO, DESEMPENHO MOTOR, TEMPO DE REAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      SANTOS, Fernando Garbeloto dos et al. Effects of maintaining different body positions on attentional allocation of obese and non-obese women. Kinesiology, v. 51, n. 2, p. 271-275, 2019Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.26582/k.51.2.16. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Santos, F. G. dos, Côrrea, U. C., Drews, R., Tani, G., & Bastos, F. H. (2019). Effects of maintaining different body positions on attentional allocation of obese and non-obese women. Kinesiology, 51( 2), 271-275. doi:10.26582/k.51.2.16
    • NLM

      Santos FG dos, Côrrea UC, Drews R, Tani G, Bastos FH. Effects of maintaining different body positions on attentional allocation of obese and non-obese women [Internet]. Kinesiology. 2019 ; 51( 2): 271-275.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.26582/k.51.2.16
    • Vancouver

      Santos FG dos, Côrrea UC, Drews R, Tani G, Bastos FH. Effects of maintaining different body positions on attentional allocation of obese and non-obese women [Internet]. Kinesiology. 2019 ; 51( 2): 271-275.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.26582/k.51.2.16
  • Source: Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. Unidade: EEFE

    Subjects: AQUISIÇÃO DO CONHECIMENTO, HABILIDADES MOTORAS, DESEMPENHO MOTOR, APRENDIZAGEM MOTORA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      BASTOS, Flavio Henrique et al. Do we know what we need [?]: Preference for feedback about accurate performances does not benefit sensorimotor learning. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, v. 44, n. 8, p. 1294-1302, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1037/xhp0000529. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Bastos, F. H., Tani, G., Drews, R., Riek, S. ; &, & Marinovic, W. (2018). Do we know what we need [?]: Preference for feedback about accurate performances does not benefit sensorimotor learning. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, 44( 8), 1294-1302. doi:10.1037/xhp0000529
    • NLM

      Bastos FH, Tani G, Drews R, Riek S; &, Marinovic W. Do we know what we need [?]: Preference for feedback about accurate performances does not benefit sensorimotor learning [Internet]. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. 2018 ; 44( 8): 1294-1302.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1037/xhp0000529
    • Vancouver

      Bastos FH, Tani G, Drews R, Riek S; &, Marinovic W. Do we know what we need [?]: Preference for feedback about accurate performances does not benefit sensorimotor learning [Internet]. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. 2018 ; 44( 8): 1294-1302.[citado 2024 maio 10 ] Available from: https://doi.org/10.1037/xhp0000529
  • Source: Cuadernos de Psicología del Deporte. Unidade: EEFE

    Subjects: ESPORTES POR EQUIPE, FUTEBOL, TOMADA DE DECISÃO

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      CLAVIJO, Fabian Alberto Romero et al. La influencia de los constreñimientos espacio-temporales en la toma de decisiones en el área de penalti del futbol. Cuadernos de Psicología del Deporte, v. 18, n. 3, p. 49-61, 2018Tradução . . Disponível em: http://revistas.um.es/cpd/article/view/318071/249671. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Clavijo, F. A. R., Denardi, R. A., Drews, R., Tani, G., & Corrêa, U. C. (2018). La influencia de los constreñimientos espacio-temporales en la toma de decisiones en el área de penalti del futbol. Cuadernos de Psicología del Deporte, 18( 3), 49-61. Recuperado de http://revistas.um.es/cpd/article/view/318071/249671
    • NLM

      Clavijo FAR, Denardi RA, Drews R, Tani G, Corrêa UC. La influencia de los constreñimientos espacio-temporales en la toma de decisiones en el área de penalti del futbol [Internet]. Cuadernos de Psicología del Deporte. 2018 ; 18( 3): 49-61.[citado 2024 maio 10 ] Available from: http://revistas.um.es/cpd/article/view/318071/249671
    • Vancouver

      Clavijo FAR, Denardi RA, Drews R, Tani G, Corrêa UC. La influencia de los constreñimientos espacio-temporales en la toma de decisiones en el área de penalti del futbol [Internet]. Cuadernos de Psicología del Deporte. 2018 ; 18( 3): 49-61.[citado 2024 maio 10 ] Available from: http://revistas.um.es/cpd/article/view/318071/249671
  • Unidade: EEFE

    Subjects: APRENDIZAGEM MOTORA, MOTIVAÇÃO, INFORMAÇÃO, AUTOCONTROLE

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      DREWS, Ricardo. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente. 2017. Tese (Doutorado) – Universidade de São Paulo, São Paulo, 2017. Disponível em: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/. Acesso em: 10 maio 2024.
    • APA

      Drews, R. (2017). Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente (Tese (Doutorado). Universidade de São Paulo, São Paulo. Recuperado de http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/
    • NLM

      Drews R. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente [Internet]. 2017 ;[citado 2024 maio 10 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/
    • Vancouver

      Drews R. Efeitos de diferentes frequências de feedback autocontrolado na aprendizagem de uma tarefa de timing coincidente [Internet]. 2017 ;[citado 2024 maio 10 ] Available from: http://www.teses.usp.br/teses/disponiveis/39/39133/tde-31082017-105143/

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024